Laxburgare med mangoyoghurt

Detta var enligt barnen det mest vedervärdiga jag någonsin tvingat i dom haha.
Eftersom jag inte kan äta något från havet vet jag inte.
Men kanske ni kan gilla det =)
 
4 port, 14 SP per portion
 
500 g Lax
1/2 gul lök
1 klyfta Vitlök
1/2 lime
1/2 knippe koriander
3 msk ströbröd
1 ägg
1 tsk Sambal oelek
1/2 tsk Salt
1 krm Peppar
1 msk Margarin
4 normalstora hamburgerbröd
1 röd Lök
1 tomat
2 dl ruccola
1 dl Matlagningsyoghurt 8%
2 msk mango chutney

Hacka laxen fint och mosa den sedan med en gaffel eller stavmixer.

Skala och finhacka lök och vitlök. Riv limeskal. Hacka koriander. Blanda limeskal och koriander med lax, lök, vitlök, ströbröd, ägg och sambal. Salta och peppra. Forma till 4 biffar och lägg in i kylen några minuter.

Blanda samman matyoghurt och mango chutney, smaka ev av med salt.

Stek laxburgarna i margarin.

Lägg burgare, skivad rödlök, skivad tomat och sallad på bröden. Toppa med mangoyoghurt.

Nu finns jag även på facebook med alla recept!

Där läggs recepten med länkar hit upp vid varje nytt inlägg, allt för att du inte skall missa något.
Joina gruppen och ta med era vänner.

Ni hittar mig på:
 
https://www.facebook.com/groups/487572974754908/