Pulled Salmon Wraps

Jag fick i uppdrag av Santa Maria och även Buzzador att prova på att laga Pulled Salmon wraps.
Jag äter inte lax och ersatte därmed min lax mot kyckling.
Det blev fantastiskt gott!!!!
Följ receptet men byt ut laxen till kyckling om du vill göra som mig.
 
4 port
 
500 g laxfilé utan skinn
1 påse Santa Maria Ginger & Chili Spices
1 msk smör
0.5 dl vatten
1 paket Santa Maria Chapati Bread
1 påse färsk bladspenat
1 burk Santa Maria Lemon Chutney
1 dl matlagningsyoghurt
 

Indisk street food på ditt middagsbord! Förflyttas mentalt till indiens färgstarka kustliv och njut en fräsch chapatiwrap med ingefärs- och chilidoftande lax, toppad med sötsyrlig citronchutney

Sätt ugnen på 200°C.

Lägg lax, kryddblandning, smör och vatten i stekpåsen som följer med kryddblandningen. 

Lägg stekpåsen på en kall plåt och klipp bort ca 5 mm av påsens ena hörn. Tänk på att påsen kommer expandera under tillagning, så se till att den inte är nära ugnens kanter. Tillaga laxen i 20 minuter i mitten av ugnen.

Ta ut laxen och klipp ett stort hål i upptill i stekpåsen. Se upp för den heta ångan!

Töm hela innehållet i stekpåsen i en skål och dra isär laxen med två gafflar.

Värm chapatibröden i stekpanna eller micro. Lägg på spenat, chutney och yoghurt. Toppa med lax och vik ihop till en wrap.

 

 

Nu finns jag även på facebook med alla recept!
Där läggs recepten med länkar hit upp vid varje nytt inlägg, allt för att du inte skall missa något.
Joina gruppen och ta med era vänner.

Ni hittar mig på:
 
https://www.facebook.com/groups/487572974754908/