Snabb kyckling och spenatlasagne

Vansinnigt god lasagne!!!!
 
4 port. 11 pp.p.p
 
2 gula lökar
2 vitlöksklyftor
500 g kycklingfärs max 7 %
1 msk olivolja
2 msk vetemjöl
2 dl vatten
1 burk färdig tomatsås (400 g)
70 g babyspenat
1 tsk flytande margarin
250 g färska lasagneplattor
400 g färdig ostsås, tex Kelda
30 g riven ost max 17 %
 

Sätt ugnen på 225 grader. Skala, dela och strimla lök och vitlök tunt.

Fräs och finfördela färsen i 1 msk olja i en stekpanna. Salta och peppra. Tillsätt lök och vitlök och stek ytterligare några minuter.

Rör i mjöl, vatten och tomatsås. Låt puttra 5 min. Vänd i spenaten, låt bli genomvarmt.

Pensla bottnen av en form med olja. Täck med ett lager lasagneplattor. Fördela hälften av färsen och en tredjedel av ostsåsen ovanpå. Täck med ytterligare ett lager lasagneplattor, resterande färs och en tredjedel av ostsåsen. Toppa med ett sista lager lasagneplattor, täck med ostsås.

Grädda mitt i ugnen 20 min. Smula över osten när ca 2 min återstår. Ta ut och låt svalna något före servering.

 
Nu finns jag även på facebook med alla recept!
Där läggs recepten med länkar hit upp vid varje nytt inlägg, allt för att du inte skall missa något.
Joina gruppen och ta med era vänner.

Ni hittar mig på:
 
https://www.facebook.com/groups/487572974754908/
 
Smaklig spis!
//Blondiie