Citronmarinerade räkor

Jag kan tyvärr inte bedömma min egen åsikt om detta då jag är allergisk mot allt ifrån havet.
Men alla gäster älskar dom.
Även detta något som står på buffén.
 
8-10 bufféportioner
 
1 kg räkor med skal (Jag köper därigskalade då jag inte klarar att skala räkorna. 1 kg räkor med skal motsvarar ca 400 g skalade. Rensförlusten är ca 60 procent)
Marinad:
3/4 dl pressad citron
1/2 dl finhackad persilja
2 vitlöksklyftor i tunna skivor
1 tsk senapspulver
1/2 tsk salt
Nymald svartpeppar
 
Skala räkorna och lägg dem i en skål.
Vispa samman ingredienserna till marinaden och smaka av.
Häll marinaden över räkorna, rör om och låt dem stå i kylen ett par timmar innan de serveras.
Lägg sedan upp räkorna på en bädd av strimlad isbergssallad
 
Nu finns jag även på facebook med alla recept!
Där läggs recepten med länkar hit upp vid varje nytt inlägg, allt för att du inte skall missa något.
Joina gruppen och ta med era vänner.

Ni hittar mig på: