Osthjul

Detta gör jag jämt om jag har en bjudning eller en fest.
Den går med rykande fart och alla älskar den.
Passar lika bra en fredagskväll till ostbrickan eller på picknicken vid sjön.
Sååå lätt och snabbt fixad.
Blev uppskattad på mammas buffé
 
 
500 g Brie eller Camembert
100 g philadelphiaost
2 msk finhackad persilja
2 msk finhackade valnötter
2 msk gula finhackade russin
2 msk finhackade torkade tranbär
 
Bred ett tunt lager philadelpiaost på osten.
Markera 8 tårtbitar på osten med en kniv.
Strö försiktigt ut de olika "hacken" på tårtbitarna.
Osthjulet kan förberedas och förvaras i kylen några timmar innan servering.
Jag fick en hel ost över som jag frös in i 4 olika delar. Funkade kanon att tina sen.
 
Som ni vet räknar jag ut viktväktaraktigt.
Hela osten blir 34 pp.
Receptet är uträknat att en tårta blir ca 16 bitar vilket gör varje bit till 2 pp.
Tar man en mindre bit, dvs att tårtan blir 24 delar är en bit 1 pp.
Brie är dock något jag älskar så här skämmer jag bort mig stort =)