Mustig köttfärssoppa med pasta

Perfekt året om, även om jag älskar soppa på just torsdagar, IDag var fjärilarna slut så fick bli gnocchi istället
 
4 port, 9 SP.p.p
 
1 gul lök
1 tsk flytande Margarin
400 g Nötfärs
1 röd Paprika
4 msk Tomatpuré
1 1/2 liter vatten
3 Köttbuljongtärningar
2 tsk Oregano
2 tsk Paprikapulver
4 dl Pasta gärna fjärilar

Skala och hacka löken och fräs den i margarin i en gryta. Tillsätt sedan köttfärsen och bryn den lätt.

Kärna ur och skär paprikorna i mindre bitar. Tillsätt paprikabitar, tomatpuré, vatten, buljongtärningar och kryddor. Koka upp.

Lägg i pastan och låt koka ca 15 min. Rör om då och då. Smaka av med salt, peppar och paprikapulver.

 

Jag finns även på facebook med alla recept, där jag uppdaterar när bloggen uppdateras!

Gå gärna med i gruppen och bjud in dina vänner

Ni hittar mig på:
 
https://www.facebook.com/groups/487572974754908/