Piggelin lasagne

En helt vegetarik lasagne
 
4 port 9 pp.p.p
 
2 gula lökar
1 tsk olja
1 påse wokgrönsaker
1 burk skivade champinjoner
1 tsk timjan
1 krm svartpeppar
1 tsk salt
1 vitlöksklyfta
2 burkar krossade tomater
Ostsås:
2 msk flytande margarin
4 msk vetemjöl
8 dl lättmjölk
2 dl riven ost, max 17 %
Salt, peppar
8 lasagneplattor
sallad
 
Skala och hacka löken grovt.
Fräs i olja.
Tillsätt wokgrönsaker och skivade champinjoner.
Krydda med timjan, svartpeppar, salt och krossad vitlök.
Låt koka i krossade tomater.
 
Värm oljan till oståsen.
Pudra över mjölet.
Rör om, späd med mjölk och låt koka 3-5 minuter
Rör ner riven ost, krydda med salt och peppar.
Varva med grönsakssås och ostsås med lasagneplattor i en lätt smord form.
Gratinera i 200 grader, ca 35 minuter.
Servera med en sallad
 

Observera gärna att viktväktarna gått från ProPoints till SmartPoints.
Jag gillar inte det nya systemet och är numer guldmedlem.
Därav håller jag kvar i mitt tankesätt med gamla systemet.
Nu finns jag även på facebook med alla recept!
Där läggs recepten med länkar hit upp vid varje nytt inlägg, allt för att du inte skall missa något.
Joina gruppen och ta med era vänner.

Ni hittar mig på: