Italiensk buffé

 
När min mamma fyllde 60 år ordnade jag en överraskningsfest för henne och hennes 30 närmsta vänner och vår familj.
Jag var tvungen att ha allt "kallt" då jag oxå ville sitta ner och inte behöva springa till ugnen fram och tillbaka.
Allt gjorde succe och här är allt jag hade på bordet med länkar till recepten. Dock fuskade jag denna gång ock köpte grissini, vitlöksklyftor, oliver och guachamole. Potatissalladen och rostbiffen kommer recept upp på snart
Jag förberedde det mesta i en veckas tid och slapp på så sätt stressen.
Längst ner finns en länk till ett inlägg där jag tipsar hur du får din fest perfekt utan stress
 
Minipaj med ricotta och soltorkad tomat
Minipaj Quiche Lorraine
Champinjonsnurror
Pestosnurror
Osthjärtan
Foccaciabröd
Grissini
Smör 
Ost
Marinerade vitlöksklyftor
Oliver
Citronmarinerade räkor
Guachamole med nachos
Grönsallad med hemmagjord vinägrette
Pestomarinerad risoni
Frittata med salami, parmesan och basilika
Marinerade körsbärstomater
Potatissallad
Skruvig pastasallad med salami
Marinerad kall kyckling i skivor x 2
Helstekt fläskytterfile med bacon och kaprisvinägrette
Dubbelmarinderad fläskfile
Marinerad helstekt rostbiff
Salami,skinka
Osthjul
Fruktfat med ananas, meloner, druvor och stjärnfrukt
Nougat och mascarponemousse med apelsinchutney
Norrskenstårta
Hallonmoussetårta med chokladkokosbotten
Kaffetryffel
 
HÄR är min bästa festguide med hur DU kan planera i god tid utan stress och få festen riktigt lyckad
 
 
Lycka till <3
 
Nu finns jag även på facebook med alla recept!
Där läggs recepten med länkar hit upp vid varje nytt inlägg, allt för att du inte skall missa något.
Joina gruppen och ta med era vänner.

Ni hittar mig på:
 
https://www.facebook.com/groups/487572974754908/
 
 
 
#1 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

Så fint dukat de var :)