Torskrygg med potatis och broccolimos

Eftersom jag inte kan äta något från havet har jag inte smakat fisken utan jag ersatte min fiskbit med en kycklingfilé.
Tydligen var det dock mycket gott =)
 
4 port, 7 pp.p.p/ alt. 7 sp.p.p (för er som viktväktar)
 
800 g potatis
1 dl grönsaksbuljong
1 broccolistånd
muskotnöt
600 g torskrygg
1 msk flytande margarin
4 morötter
2 lime
 
Skala och koka potatisen.
Skär broccolin i bitar och låt den koka med i potatisen i slutet.
Mosa potatisen och broccolin med en potatis-stöt.
Tillsätt buljongen  och vispa till ett luftigt mos.
Smaka av med salt och peppar och eventuellt lite muskotnöt.
Dela torskryggen i 4 bitar och stek i smör.
Servera fisken med mos, rivna morötter och limeklyftor
 
Nu finns jag även på facebook med alla recept!
Där läggs recepten med länkar hit upp vid varje nytt inlägg, allt för att du inte skall missa något.
Joina gruppen och ta med era vänner.

Ni hittar mig på:
 
https://www.facebook.com/groups/487572974754908/