Celsius Whisk från OBH Nordica

jag har fått äran att prova celsius whisk från obh nordica genom trybe. Tyvärr så dog min pappa mitt i julruschen vilket gör att jag inte alls hade möjlighet och ork att prova den så mycket som jag ville och ännu mindre ta kort.
Dock har jag använt den några gånger i olika ändamål. Jag har använt den som en kött-termometer, jag har gjort två sorters soppa, en sås, samt julgodiset. Jag hade nog inte köpt denna produkten då den egentligen är rätt onödig men nu när jag fick chans att prova den inser jag att den faktiskt är riktigt bra.

Den mäter korrekt och fördelen med att termometern är innanför vispen blir att termometern inte ligger på botten och på så så sätt ger en missvisande bild utan faktiskt mäter aktuell grad. Man kan också vispa helt obehindrat utan att vara rädd för att stöta till termometern och slippa kladdet. Perfekt vid knäck och kola tillverkningen. Efter att ha fått prova denna vispen har den mot min förmodan faktiskt blivit en stor del av min utrustning i köket och jag använder den bra mycket mer än jag trott! Tyvärr sträcker den sig bara upp till 200 grader då jag hade uppskattat om den gått till 250 eller åtminstone 225 grader.

Rekommenderar denna !

 

#OBHNordica #Cooking #JoinTrybe