Kardemummamuffins

Fantastiskt goda kardemummamuffins som verkligen smakar kardemumma!!!!
 
Eftersom jag är viktväktare har jag räknat ut att 12 muffins blir 4 pp.p muffins, och det tycker jag är jättebilligt!
Dessutom är de vansinnigt goda. Du rör snabbt ihop dom och blir de några över fryser du in dom direkt.
 
12 st
 
2 1/2 dl mjöl
2 dl farinsocker
1 msk stöttkardemumma
1/2 tsk salt
1 tsk bakpulver
2 ägg
1/2 dl matolja
1 dl lättyoghurt
 
Sätt ugnen på 225 grader.
Blanda mjöl, farinsocker, kardemumma salt och bakpulver.
Rör i äggen, olja och yoghurt.
Klicka smeten till 2/3 i muffinsformar.
Grädda i mitten av ugnen 10-12 minuter
 
Nu finns jag även på facebook med alla recept!
Ni hittar mig på:
 
https://www.facebook.com/groups/487572974754908/
 
Bjud in så många ni vill =) På så sätt missar ni aldrig ett recept =)