Drömrulltårta

Jag har ALDRIG i hela mitt liv lyckats med en rulltårta!
Den går i tusen delar, spricker, går inte att rulla, krämen skär sig, sylten rinner ut. Jag har alltså lyckats med ALLA fel som går.
Men hör å häpna!
Hittade ett recept som var BUSENKELT!!!!
Och folk älskade den.
Själv fick jag helt plötsligt nytta av mitt gymkort =P
Att dela tårtan med =)
 
Nåväl, här kommer receptet på världens godaste lättaste rulltårta!
Bästa är att den är glutenfri, så nu kan man få njuta galet mycket!
 
10-12 skivor. Alt 16 bitar =5 pp för den som viktväktar!!!!!!
 
3 ägg
1 1/2 dl strösocker
Knappt 1 dl potatismjöl
2 msk kakao
1 tsk bakpulver
 
SMÖRKRÄM:
150 g smör
3 1/2 dl florsocker
2 äggulor
1 msk vaniljsocker
 
Vispa ägg och socker vitt och pösigt.
Blanda potatismjöl, kakao och bakpulver.
Tillsmätt till äggsmeten och rör om väl.
Bred ut smeten i en långpanna klädd med bakplåtspapper.
Grädda kakan 200 grader i 5 minuter.
Ta ut och svalna något!
Strö över lite socker och lägg ett nytt bakplåtspapper ovanpå kakan och vänd upp den med hjälp av en annan plåt.
Dra bort det gamla pappret och låt kakan svalna helt.
 
Rör ihop alla ingredienserna till smörkrämen till en luftig smet. 
Bred smeten på kakan.
Rulla ihop till en rulltårta från långsidan genom att dra i pappret.
Förvara kakan kallt fram till servering.
Skär den sedan i sneda generösa skivor, alt lite mindre om du, liksom jag viktväktar. Då kan du göra 16, trots allt ganska stora skivor.
 
Är du bara baksugen? Släng då ihop kakan och frys den direkt så är den utmärkt att servera vid ett senare tillfälle eller ett oväntat besök.  
Frys isf in den hel och skiva senare vid servering =)