Fläskfilé med svamp och baconsås

 
2 portioner och himlans gott, både som lunch middag och bjudmat!
1 portion är 12 pp men värt varenda liten points för man blir supermätt!!!!
 
70 g tagliatelle
250 g fläskfile
1 tsk flytande margarin
1/2 paket bacon
100 g champinjoner
1 hackad charlottenlök
1/2 tärnad röd paprika
5 svarta oliver
1 1/2 dl matlgningsgrädde max 4 %
1 tsk soja
1 msk hackad persilja
 
Koka pastan. Bryn filén runtom i margarin, krydda med salt och peppar. Lägg över i en ugnsform och efterstek i 200 grader ca 15-20 minuter.
Lägg filén i aluminiumfolie och låt vila ca 5 minuter innan den skivas upp.
Knaperstek bacon och låt rinna av på hushållspapper.
Fräs svamp och lök till vätskan dunstat.
Tillsätt paprika och halverade oliver, låt det fräsa samman. Tillsätt bacon och grädde.
Låt det puttra ihop någon minut. Smka av med soja, salt, peppar och strö över persilja. Servera filén med sås, pasta och en god sallad.
#1 - - malin:

- denna verkar ju hur god som helst, men svamp, hur är de i pp? jätte dyrt, jag älskar svamp men gubben hatar de, så då tänkte jag om jag tar hans svamp ;) förstår du? :P annars är jag lite inne på den där thailändska woken med fläskfile och purjolök, mumma!
kram

Svar: Både kantareller och champinjoner är "gratis" DVS får du äta hur mkt du vill =) Vilket gör att denna magen rapade väldigt mycket svamp, då barnen inte äter det haha

Thailändska filén är min sons största favorit. Sambon tycker den är sådär men det är för han inte gillar ingefära

hoppas du gillart
Blondiie

#2 - - malin:

- ja barnen och gubben gillar inte svamp men jag älskar de, sen purjolök hatar barnen men älskar jag och gubben. men de blir nog lättare att pilla bort svamp än purjo ;)
kram